Jag försöker trösta dig!

Jag försöker trösta dig!
Jag ser dig i ditt rum
Du ligger i sängen och gråter
Jag går fram till dig och försöker trösta dig
Men jag lyckas inte
Jag sätter mig på sängen
Bredvid dig och smeker dig över håret
Jag ser på ditt ansikte dina vackra ögon
som nu är alldeles rödgråtna
Jag vet varför du gråter
och jag vill så gärna trösta dig prata med dig
men det kan jag inte
Så istället ger jag dig en lätt kyss på pannan
Vänder mig om och går min väg
För jag vet att du gråter över min död...
Jag ser dig i ditt rum
Du ligger i sängen och gråter
Jag går fram till dig och försöker trösta dig
Men jag lyckas inte
Jag sätter mig på sängen
Bredvid dig och smeker dig över håret
Jag ser på ditt ansikte dina vackra ögon
som nu är alldeles rödgråtna
Jag vet varför du gråter
och jag vill så gärna trösta dig prata med dig
men det kan jag inte
Så istället ger jag dig en lätt kyss på pannan
Vänder mig om och går min väg
För jag vet att du gråter över min död...






Saknar dig, pappa
S
2011-04-08 @ 13:09:04

alltid när jag läser såna där dikter börjar jag typ gråta! tänker om.. jag skulle dö, eller om pappa skulle dö. Det var en fin dikt...

Madde
2011-04-19 @ 21:48:03
URL: http://nordsvensken.blogg.se/

Inte min dikt. Men den är otroligt bra!



Det är väldigt hemskt, sakta men säker reser man sig upp. Men ryggsäcken är fortfarande ganska tung.



Önskar inte ens min värsta fiende det ödet.



Kramar, Madde!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0