En lång dag = Ett långt inlägg

Hejsan hopp!
Idag ringde väckarklockan 6.00. Jag vaknade och satte mig och läste i cirka en och en halv timme innan jag klädde på mig och gick en rask promenad på 45 minuter. När jag kom in åt jag frukost i en timme, sedan gick jag in i duschen och tog god tid på mig. Efter duschen lade jag mig på spikmattan i drygt 30 minuter, därefter klädde jag på mig och blåste, borstade och kammade mitt hår. Efter det lade jag mig i sängen igen och läste ut min bok i lugn och ro.

Lagom till lunchtid steg jag upp och slog på dator, gjorde iordning lunch och åt den framför filmen Jag saknar dig. (Jag såg dig, Julia! :D) Det var en jättefin film och roligt att den spelades in i Piteå. Gillade storyn mycket och kände igen delar av den själv. Grät ögonen ur mig.

Filmen tog slut och jag gick och diskade, städade undan och efter detta så kollade jag mina sidor på nätet och lyssnade(lyssnar) på ljudbok, Den femte årstiden av Mons Kallentoft. Nu sitter jag här och är trött trött trött. Planen säger att jag ska hålla mig vaken till klockan 21, men ska vara i säng klockan 20. Så är läget när man måste upp klockan fem imorgon. Det kräver sin man kvinna för att planera det!

Imorgon går bussen kl. 5.45 till Lycksele där jag har fyra veckors praktik. Bussen hem går typ 16.05 och jag är hemma efter 18. Jag ska hålla i typ 16 lektioner och är jäääättenervös, men det ordnar sig nog när jag väl fått träffa min handledare. Hon är ju där för att hjälpa mig och jag är ju där för att lära mig.

Vi hörs senare!
Ha det bra!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0