Måndag igen!

Då var det måndag igen och (äntligen) har det kommit lite regn!! Hoppas det regnar ordentligt över branden nu så att eftersläckningsarbetet kan börja och de boende flytta hem igen!

Jag tar mig en lite paus nu på morgonen för att sammanfatta min helg lite kort. 
 
I fredags gick jag och Stefan ut på finmiddag (kunde inte ha några högklackade skor pga en hel veckas arbete = stå och gå). Men jag piffade upp mig med finkläder och smink och gjorde det bästa av situationen. Hoppas att fötterna blir mindre svullna senare! Vi åt på Torggatan 1. Det var mycket gott!Sedan tog vi efterrätt och jag fick två kaffedrinkar! Vi drack bubbel och vin/öl också! Stefan bjöd på hela kalaset eftersom det var tänkt att vara utflyttningsmiddag i maj men inte hanns med då. Sedan stack vi hem och böt om och packade picknickkorg för att dra ned till Lögastrand och utomhusbio. Jättemysigt, varmt och skönt att sitta och äta jordgubbar och dricka vin och allmänt mys! Vi såg Känn ingen sorg, den var mycket bra och speciell! :-) Efter filmen så tog vi ett nattbad. Kolsvart ute och varmt i vattnet är inte något som händer så ofta, men det var häftigt och skönt!! Sedan cyklade vi hem och stupade i säng!
 
På lördag var det dags för Magicturnering. Jag slutade 6:a (av 8:a) så helt okey för att vara jag i standard (gick 2-2). Stefan spelade i final mot sin största svaghet (burnlek). Men kom tvåa och Maze's End-leken fick ändå skina på sin sista turnering i standard (Y)!! Efter detta blev det en Conspiracy-draft på sex personer. Lite mjäkigt men gick ändå. När vi nästan var klara så kom det mer folk och vi drog ihop en till Conspiracy-draft på åtta! Det var jätteroligt och jag kom på delad 2:a plats! ;) Efter mer än 12 timmar på spelföreningen så var vi ganska möra och cyklade hem. Väl hemma städade vi bort allting och hoppade därefter i säng! Jo, fick pizza från pizza hut också!
 
Igår så var vi ute på Tidö slott. Råkade sätta igång larmet, haha, men gick bra ändå. Vi fick en extra lång rundtur på ca 2h och fick även se biblioteket (som inte är med på turen egentligen), men vi var bara 4 st (jag och Stefan och ett par till) så vi fick se lite extra tack vare det! Mycket roligt! Sedan gick vi till leksaksmuseet och kikade runt. Efter detta brummade vi till Sala och letade fik, men hittade inget så det slutade med Sibylla och kulglass. Sedan en snabbis på Salas ICA för att handla hem lite roliga glutenfria produkter! (ovanliga och bra utbud :D)
Efter detta stack vi hem och vilade en stund, sedan tog jag en dusch, spelade MassEffect en bit och åt broccoligratäng och såg (äntligen) Animal Odd Couples, en dokumentär om djur och ovanliga relationer mellan arter. Mycket gulligt!! Slutligen så hann vi med ett avsnitt av How I met Your Mother och efter detta hoppa vi i säng och jag han nog sova dryga 7,5 timmar!!
 
Sådär. Idag är jag hyfsat pigg och vaken! Nu är min rast slut och dags att återgå till jobbet som rullar på! Nu regnar det, men är glad ändå. Ikväll tänkte jag kanske ta mig ett lugnt yogapass, spela lite masseffect och/eller magic och se lite mer serier!!
 
Ja, dags att börja jobba igen då!
Vi hörs!
Over and out!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0