Stress, skola & lördag

Som vanligt när jag är lite stressad och uppjagad (eller när det är sommar), så kommer bloggen lite i skymundan. Nu är det inte sommar än, så mitt problem är att jag är stressad. Då orkar jag inte skriva på bloggen, eller känna att jag MÅSTE göra det, för då blir jag ännu mer stressad. Så därför har jag inte skrivit på ett tag.

Men idag skriver jag för att snarare få lite avstressning i tillvaron och för att det är en fin dag idag. Lördag. Hade inga speciella planer för helgen, trodde jag, men det har jag absolut!

Detta behöver jag göra i helgen:
- Samtalsanalys (ska in på tisdag)
- Dramaanalys (ska in på onsdag morgon)
- Processbok (ska in 3/6)
- Fundera över dramaproduktionen (redovisas 1/6)

Där har ni mina skolgrejer, inte så mycket kan tyckas, men det är en hel del som ska läsas in och fixas. Så det ska jag göra idag. Läsa in all litteratur och skriva klart samtalsanalysen. Jag är ganska diciplinerad så det borde inte vara så stora problem, tror jag. Men blir jag för stressad är det lätt att jag snarare blir apatiskt. Nog om detta, här kommer saker jag ska göra som är lite roligare.

Den roligare delen av helgen:
- Laga mat (rotsakslåda + squash, fänkål och paprika, med lax och fetaoströra på) Typ min favoriträtt just nu! Älskar rotsaker! :D
- Se på film & TV
- In till Lagerhaus och kolla på hattaskar till mina hattar
- Börja med mina "förhållningsregler" igen!
- Kanske träffa Edit? :)
- Ut i det vackra vädret
- Motionera

Så. Min helg är inte så hemsk. Min hjärna är dock i kaotiskt tillstånd. Men för mig återstår bara två veckor innan det är "sommarlov". Yay! Längtar hem så mycket (även fast jag var hemma nyss) och längtar ut på semestertripp! Händer mycket i sommar att längta till! Ska försöka ta dagen som den kommer, ska INTE stressa i sommar. Vill dock fara till Solna och göra mina naglar om vi far förbi Stockholmstrakten, haha! :D (Det är ett mål med sommaren ;P)

Nu ska jag fixa frukost/lunch och sedan ska jag sätta mig och läsa lite grann. Sedan ska jag nog pinna ner till stan. På cykel!

Nu vet ni vad jag gör och att jag är okey. Slutet av skolan är alltid hektiskt, men jag älskar det ändå. Livet leker, ganska bra just nu iaf. 

Ha det bra! Hoj!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0