Smått panik och flytten närmar sig!

Här ovan ser ni domkyrkan i Västerås som är min blivande granne! Så flytten närmar sig obarmhärtigt och jag har smått panik även om jag har planerat ganska väl. Med herreguuuud vad det tar tid att flyttpacka, särskilt samtidigt som man ska träna, jobba, plugga, umgås och spela magic. Och äta, typ. Jag börjar dock se ljuset i tunneln och mitt rum börjar se ganska torftigt ut. Nu har jag i princip bara kvar att tvätta och packa ned mina sista kläder i resväskor (och lite kuddar, täcken och sånt).
 
Den 2:a maj åker flyttlasset i väg och det ska bli oerhört spännande även om jag samtidigt är liiiivrädd! Fast jag längtar samtidigt och det ska bli gött att byta miljöer och testa mina förmågor. Jag fixar detta! :-) Ser även framemot att få ett eget kök och jag har vilda planer för mitt cuisine. Kyckling, grönkål, gojibär, bönor och quinoa är bara några av sakerna jag vi använda mig av. Gör om, gör rätt!
 
Sedan ser jag framemot att börja om att träna. Ska försöka få till lite träning nu under de sista veckorna i Umeå, men med flytt och plugg är det lite tugnt att hinna med. Skulle vilja gå på pump i veckan, men vi får se vad det blir. Just det! Har ju testat att löpträna igen, körde cirka 3,5 km på ca 30 min och ja, det var två år sen sist och har även en förkylning på 2,5 veckor bakom mig så jag känner mig nöjd. Ser framemot att skogen tinar upp så att jag kan löpträna där!
 
Saker jag ska göra innan Västerås:
- Flyttpacka
- Tvätta
- Göra matlådor till flytt/prelle
- Spela magicprerelease
- Utflyttningsmiddag
- Valborg
- Återträff med BIV-klassen!!
- Plugga och lämna in 2 uppgifter
- Träna på ett eller annat sätt
- Vara ute i ljuset och solen!
- Låna och lämna böcker på biblioteket
 
 
Saker jag ser framemot när jag kommer till Västerås:
- Börja jobba (och få använda snygga kläder!)
- Äta nyttigt
- Träna (löpträna och gym)
- Spela WoW igen
- Nästla mig in i Västerås magicnätverk
- Åka till Sthlm
- Åka till Harry Potter exhibition i Norrköping
- Elitloppet?
- Pridefestivalen?
- Lady Gaga?
- Jonas Gardell?
- New Yorker!!
- Göra klart mina kurser som jag läser nu
- Leta fik med glutenfritt fika i Västerås
- Studera shoppingutbudet i centrum
- Få en större garderob!
- Besöka domkyrkan
- Cykla/gå/springa längs Mälaren
- Kolla in stadsbiblioteket
 
 
Nu ska jag fortsätta jobba och plugga!
Ha det gött! Tjolahopp :3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0