Sammanfattning av helgen och början på en ny vecka! - Del 1

Då var det måndag igen. Jag tar en liten rast såhär på morgonen när min kropp verkligen inte är på min sida. Varm, värk och ont i alla möjliga leder och muskelfästen samt trött och utmattad. Tänkte då passa på att berätta lite om min helg! Den har varit jättetrevlig men gick väldigt fort... :/

Marika kom till mig i fredag förmiddag till jobbet. Hon hämtade nyckeln och vi pratade lite snabbt innan hon åkte hem till mig och fick äta/sova/fräscha till sig m.m. efter resan. Jag jobbade på och slutade sedan kl. 16. Åkte hem och bytte om. Sedan gick vi till Subway och åt middag, mums! Därefter gick vi en liten rundtur runt stan och jag visade lite kort hur det såg ut! Varefter vi gick hem och myste ned oss, lyssnade på musik, kollade lite videoklipp på olika spel, artister m.m. Vi såg även två avsnitt Spellslingers från andra säsongen, riktigt kul faktiskt. Sedan tog vi lite fika, innan vi kröp i säng och läste en stund.
 
Magic Pro Tour har också varit i helgen, vilken jag inte hunnit se något alls på. Började se fredagsdraften igår, men hann inte ens igenom första packet... Så det kommer väl få stå på under eftermiddagarna hemma så hinner jag väl klart det inom några veckor, haha. Ingen brådska dock, rätt mysigt att se, även om jag redan vet vem som vann skiten.... Draften är dock roligast.... 
 
Hursom, på lördag vaknade jag vi sjusnåret av att åskan mullrade. Så jag gick upp och drog ut sladdarna. Men efter två omgångar muller så var det över och solen sprack upp igen. Sedan gjorde jag mig snygg inför dagen, det var längesen jag hade Lolita på mig så det fick bli det dagen till ära (även om det var skiiiitvarmt att ha det på sig, men snyggt!). Vi åt frukost, fixade oss och packade oss sedan ut i bilen för att åka till Norrköping. Vi kom fram, vi gick på Harry Potter Exhibition, jag kom undan i shoppen med "bara" ett foto och en Rawenclaw-tröja. Därefter gick vi en Harry Potter tipspromenad runtom i Norrköping. Fin stad, men mysiga hus och omgivningar (Y). När vi var klara med det så var vi jättehungriga, törstiga och slut. Så vi gick tillbaka till bilen och körde snabbt till Pizza Hut där vi åt sen lunch/middag. Det var jättegott som vanligt! (andra biten av pizzan blir middag ikväll!) Sedan köpte jag en kaffe på max (vaniljlatte) därefter bar det iväg hemåt. Väl hemma var vi båda väldigt varma och "less" på att vara finklädda. Så vi slängde av oss lolitakläderna och hoppade i bikini och shorts och cyklade ned till badstranden och tog ett svalkande dopp! När vi kom hem hade vi lite spa, med lugn musik och massage innan vi såg lite mer olika klipp på youtube, läste litegrann, spelade spel, m.m. innan vi somnade.
 
Söndag var en chillmorgon med "sovmorgon" till klockan 8. Steg upp, klädde på mig, läste lite grann med Marika packade sina saker. Därefter åt vi frukost i lugn och ro, innan vi spelade lite spel, läste lite till och svamlade på i längenheten. Klockan tolv hoppade vi ut i staden och gick till New Yorker och shoppade lite nya kläder (jobbkläder för min del). Sedan gick vi runt på stan och hann med ett besök på Espresso House med varsin fantastisk frapino (mocca för mig och caramel för Marika). Svalkande gott! Sedan gick vi runt lite till innan vi gick hemåt med en snabbvisit in i Domkyrkan.
 
Shoppingen gick bra! Jag fick ett antal nya toppar, en kjol, 2 par byxor, 2 par skor, en kofta och en kavaj m.m. Det mesta var på rea/billiga priser. Sjukt nöjd med shoppingen! (Även om jag höll igen p.g.a vissa orsaker, och saker som händer i resterande augusti)
 
Efter detta kom vi hem och packade upp/ned shoppingen, sedan åt vi middag, såg lite mer Youtube-klipp och hann även spela lite magic (Commander). Det var kul. Efter detta var det dags för Marika att åka. Så vi gick ned till tågstationen och satt där ett tag innan tåget kom och hon åkte hem.
 
Sammanfattning av helgen: Jätteroligt av Marika kom, fullspäckad, rolig och händelserik helg med mycket roliga upplevelser. Det får snart göras om (med lite mer tid och pengar). Ser fram emot det!! :D

 
Nu vart det här jäääättelångt igen, så jag gör väl en del 2 för början av den nya veckan... ;)
Håll till godo!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0