Yasuragi

 
I helgen var jag och Stefan på Yasuragi för första gången. Det var riktigt jäkla awesome!! Vi kom vid tio-tiden på lördagen, böt om till Yukatas och såg en badintroduktion (hur man tvättar sig i Japan). Sedan badade vi i badhuset, varma källor, varmvattenpool, bastu, kallbad m.m. fram till lunchen. Då gick vi och åt. Jag åt sushi och mr. S åt ramen. Efter detta gick vi till dojon och gjorde massa aktiviteter = zenmeditation, yoga (bara jag), klangresa och do in (självmassage). Sedan testade vi på fiskspa innan vi hade en duo-behandling. På behandlingen fick vi varsitt fotbad med grönt te i, vi fick nack- och skalpmassage, vi drack grönt te och fick raw food-sötsaker. Sedan fick vi fotmassage och inpackning. Under tiden berättade behandlaren om japanska teceremonier, traditioner med tehus m.m. Sedan fick vi skriva något fint om varandra i gästboken <3
 
Efter behandlingen så gick vi och badade igen, bastu, varma källor, yadayadayada igen innan det var dags för middag. 4-rätter med bubbel, vin och trevligt sällskap (varandra)! Efter maten hade vi en egen liten sakeprovning (6 glas á 2 cl). Några var goda och några var mindre goda. Sedan var klockan 12 och vi gick helt sonika i säng. Helt slut efter en vilodag... ;)

Vi steg upp 7.30 på söndag, packade ihop våra grejer och gick sedan och åt frukost. Nom nom nom. Sedan gick vi tillbaka till rummet, tog våra saker och checkade ut. Därefter gick vi till badet och var i varma källorna, badhuset, bastu m.m. Sedan gick jag och duschade innan jag gick upp och snaskade lite frukt och te från buffén medan jag läste i min bok (lite quality time med mig själv). Vid tolvsnåret klädde jag på mig mina vanliga kläder och vi kollade i souvenirbutiken lite snabbt innan vi hastade till bussen (som gick en gång i timmen... xD) Men vi hann och en stund senare var vi tillbaka på T-centralen. Vi tog en lunch på John Chris, sedan en promenad till Gamla Stan och SF-bokhandeln, en promenad tillbaka, köpte mat på Burger King och tågbiljetter. Sedan tuffade vi hemåt och hämtade upp Tessy med tåget i Enköping. Hon stannar till imorgon innan hon åker vidare söderut!
 
Så nu är man tillbaka på jobbet och hur lite jag än vill tänka på det så är det Stefans sista vecka här. Nästa vecka börjar nollningen. Så nu blir det till att njuta och inte fasa! Önska mig lycka till med det! Den här helgen och många fler under sommaren ska ligga i lager för de dagar som inte är så bra för mig! Min söta sötnos! <3
 
Sedan är det ca en månad tills vi ses igen så det blir inte så farligt länge... <3<3
 
Och återigen, tack Stefan för denna sommar (även om jag har jobbat mycket) så har det varit trevligt och vi har hunnit med mycket och även återhämtning (vilket jag får ta mer av nu under hösten ;P)! <3 Hoppas vi får en trevlig höst och hinner ses så mycket vi kan under den!
 
Ha det!
Over and out!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0