Back at work - del 1!

Sådär ja, var man tillbaka på jobbet igen. Inget fel på det, men vemodig nå hemskt över att flytta från Umeå. Mer om detta sen, först en liten sammanfattning av mina två veckor semester.
 
Semestern har varit grymt härlig och det var precis vad jag behövde. Två veckor med pojkvän, familj, nära och kära! Första helgen spelade vi Magic hela helgen, jag firade Stefans födelsedag (tillsammans med vederbörande naturligtvis). Sedan städade vi ut lägenheten på måndagen (vemoooood), därefter åt vi på Göteborg och draftade på kvällen (mys och som vanligt). På tisdag åkte vi till Skellefteå och träffade Julia och Dennis, åt mjukglass innan jag och Stefan får till Kajutan och fikade med resten av min familj. Och fick första gången se Jimmys nya bil. Onsdag var vi ute på Birgittas stuga. Torsdag träffade vi mormor och firade sen Marikas födelsedag (lååångt efterskott... xD) på dagen och Stefans födelsedag (i efterskott) på kvällen. Fredag åkte jag och Stefan till Luleå, träffade Linnéa, gick på Lush. Sedan hem igen, åt på Thai Garden och draftade Magic på kvällen. Lördag var det loppis med mamma, sedan fika med mamma och Jimmy. Därefter picknickfest med Terez och kompisar. Det var jättetrevligt alltihop! Söndag så for vi och skulle hälsa på mormor, men hon sov bara dessvärre. Men jag hann ju se henne en gång iaf! Vi köpte cykelställ. Sedan åt vi langos och hela familjen (utom mamma) tog ett kvällsdopp i Hammenviken! Sedan var veckan slut i Piteå.
 
Vi tog adjö av Piteå för denna gången och tog med oss mamma och åkte vidare till Ö-vik och Sidensjö. Med ett stopp i Umeå för att bunkra upp på nya Magickort! När vi kom fram var det fika hos Stefans farmor och farfar, sedan till huset och packa upp grejer och bona in sig för att stanna till lördag! Tisdag fikade vi på hembygdsgården, var till Strutsfarmen och sedan middag hos farmor och farfar och avsluta med ett kvällsdopp! Onsdag skulle mamma åka hem så vi tog det ganska lugnt. Vi åkte till golfbanan och åt lunch, sedan stack vi in till stan och kikade på en loppis, sedan chillade vi och pratade till mamma skulle iväg med tåget. Vi sa hejdå och for sedan till Candy Corner och köpte godis till mig innan vi åkte till Bonäset för grillkväll. Otroligt mysigt och svettigt ända fram till halv nio. Vi pratade, åt gott, busade med Juni (ettårig hund) och hade allmänt trevligt som sagt. Vi kom tillbaka hem vid 22 och då vad det 26 (!) grader i vattnet, helt otroligt!! Torsdag var vi runt och hälsade på Hållen, kollade in Monika och Jyrkis (?) nya hus från 1700-talet som ska rustas upp och bli bostadshus. Riktigt läckert. Sedan middag, mys, lugn och ro, samt ett kvällsdopp. Fredag for vi runt på loppis, åt glass, fikade, köpte konst m.m. Vi åt en hamburgare i Bjästa och blev bjudna på kvällsvåfflor hos Puck när vi kom hem. Mysigt det med. Inget dopp denna dag, men vi packade ut i bilen och städade lite och förberedde oss för att åka hemåt.
 
Lördag. 30 grader varmt. Packa sig in i bilen utan AC och brumma hemåt. Vi hade ett snabbt stopp hos farmor och farfar och träffade där lite Bonäset-folk som skulle åka till Sollefteå och äta lunch, och efter det skulle Dina och Micke åka åt Åre. Vi tog vår egna lilla väg förbi Hotell Höga kusten där vi åt lyxlunch! Gott och trevligt... och svettigt... xD Sedan körde vi och körde, pratade, lyssnade på musik. Väl hemma, packade vi in och packade upp allting innan vi damp ned i sängen.
 
Söndag tog vi det lugnt och sov ut till klockan 12. Därefter stack vi och handlade mat, sedan fikade vi och hem igen. Ekonomiavdelningen (jag) köpte en whiteboard som vi satte upp och sedan tog jag itu med diverse räkenskaper som hade missats m.m. Stefan spelade Destiny-betat med iver! Det var mysigt! Sedan kröp vi ned i sängen och myste och jag laddade inför första dagen på jobbet.
 
Måndag gick bra. Kvällen var mer jobbig, men mer om detta sen. Tur att jag har den bästa pojkvännen som tar hand om och bryr sig om mig! Myyycket kärlek till dig, hjärtat! <3
Tisdag gick också bra. Kvällen var dock mycket bättre! Jag såg till att ha fullt upp så jag inte tänker för mycket (mitt eviga problem). Vi var och åt på Pizza Hut och sedan gick vi till Hälla Golfklubb och testade Äventyrsminigolf med Pirattema (en del av Stefans födelsedagspresent), det var riktigt kul även om jag förlorade! Men värt det för mysfaktor och umgängestiden! Sedan hyrde vi klubbor, köpte bollar och testade att slå på rangen. Jag som inte slagit på 100 år och Stefan som aldrig slagit lyckades få till några riktigt snygga bollar. Jag tror att båda slog dryga 125 m (150 m med studs) i alla fall på något slag. Det var kul och svettigt (temat för årets semester??). Sedan köpte vi varsin dricka och cyklade sedan hem, tog varsin dusch och kröp sedan ned i sängen (där man inte vill vara för det är såååå varmt).
 
Kontentan av semestern: varm, svettig, fin, otroligt, mysigt och framförallt skönt att träffa alla nära och kära. Skönt med lite kvalitetstid med pojkvännen! Skönt att slippa tänka!
 
Nu vart det här otroligt långt... så jag fortsätter i nästa inlägg. Kommer upp snart! Håll till godo!
Ha nu alla en otroligt skön semester, medan jag ska göra mitt allra bästa för att njuta av den sommar som faktiskt är kvar (medan hjärtat fortfarande är här)!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0