"Bästa helgen sen jag kom hit!"

... Citat ovan från min käraste pojkvän i helgen och jag kan inte annat än att hålla med. Ni som är eller har varit i ett distansförhållande kan kanske förstå hur det kan vara. Det tar ett antal veckor att "synka" ihop efter att man varit ifrån varandra. Vi är inte vana med det, därför har vi båda varit lite off och i otakt med varandra. Men det verkar som sagt ha synkat ihop sig nu! I alla fall på gång. Det gäller att inte stressa så mycket för det utan låta det ta sin tid... Problemet nu är att snart måste vi åka ifrån varandra igen, men vi fixar det tillsammans! 
 
Nåja, jag kanske ska berätta om min helg och varför den var så bra! Det började med att jag slutade klockan 16 som vanligt i fredags. Solen sken, det var jättevarmt och härligt! Jag cyklade ner på stan och satte mig på en restaurang med första utsikt på fincruisingen (Power meet, ca 200 snygga amerikanare som passerade rakt under oss, restauranger var i en skywalk). Jag tog ett glas vin och passade på att varva ner efter en ganska späckad jobbdag och vecka. Sedan kom Stefan lagom till vinglas 2. Vi åt jääättegooood mat och efterrätt! Vi såg nästan hela tåget av bilar i fincruisingen, pratade, hade trevligt och hela alltet! Så trevligt att jag glömde ta med mig min cykel när vi skulle gå hemåt. Men vi gick i alla fall en liten omväg på ringvägen och såg på spontancruisingen och alla som festade på trottoaren, i gräset, bilarna och refugen. En allmän folkfest helt enkelt! När vi kom hem så satt vi och pratade lite till utanför innan vi gick in och fortsatte prata... Vips så var klockan två och vi hoppade i säng fort som attan...
 
Lördag. Jag steg upp klockan åtta och lyckades få upp Stefan klockan 10. Vi åt frukost och åkte sedan ut till Strömsholms slott. Först en sväng i Slottsboden och tittade på fina grejer innan vi gick upp till slottet och köpte entré, därefter gick vi till Slottsfiket för att vänta på att rundturen började. Så det vart kaffe och hembakt glutenfri blåbärspaj (!) för min del! Vädret var återigen underbart och när klockan närmade sig 13 så gick vi tillbaka och var med på rundturen. Jag som gillar slott tyckte det var jättehäftigt och mysigt, men jag tror att Stefan också uppskattade det! ;) Efter rundturen var slut så gick vi runt på slottet själva och kikade lite innan vi gick ut igen och skulle leta efter hästkyrkogården. Vi hittade den aldrig men var glada i hågen ändå! Förutom min noja över hur otroligt fästingtätt det är här nere, så jag studsade över 3 cms gräs. xD Otroligt vackert i omgivningarna och vi stötte på några som hade ridlektioner ute på terrängbanan och galoppbanan! Mysigt och jag fick se lite hästar! När vi hade virrat runt ett tag så vände vi om och gick tillbaka (tur att vädret var så fantastiskt). Då gick vi återigen in i slottsboden och tog oss varsin glass (de hade glutenfri glasstrut)! Sedan stack vi iväg till Stallbacken, kollade in ridhusen, stallarna och lite mer hästar! Därefter packade vi oss in i bilen igen och åkte upp till ett litet matställe, där vi åt sallad och avslutade med mjukglass (glass igen XD). Efter detta bar det iväg åt andra hållet då vi åkte Tidövägen, en kulturmärkt smal liten väg som var vältrafikerad pga Power meet, vilket gjorde att vi tog oss fram i snigelfart (men var glada iaf). Vi hamnade i en kö som hette duga och fick cruisa genom massorna av bilar.... Ett par timmar senare kom vi iaf hem, hungriga, eftersom vi bara ätit sallad (som kunde kallas mat....) så vi åt lite till hemma. Sedan satte vi oss och spelade Magic ett tag. Därefter spelade vi Yatzy, där jag vann hör och häpna, en gång! :D När vi bestämt oss för att sluta spela var det dags att sova igen!
 
Söndag. Jag vaknade 9.30 och väckte Stefan strax efter 10. Vi åt frukost och funderade på vad vi skulle hitta på denna dag. Vädret var OK, men inte fantastiskt. Men vi gick ned till Coop och handlade för att klara veckan. Sedan gick vi och hämtade min cykel, köpte en present till M, köpte badbyxor, gick in på Telia och fixade MMS (förhoppningsvis): Sedan gick vi in i domkyrkan och kikade på den, innan det visst skulle vara dop där. Därefter hamnade vi på ett litet fik som är granne med min lägenhet, där de hade glutenfri kladdkaka (!). Jättemysigt litet litet ställe där vi satt ett tag och myste. Efter detta gick vi hem en snabbis och drog sedan ut till Vallby friluftsmuseum, tittade på djur, i gamla hus, vandrade runt och yadayadayada! Det var otroligt mysigt det med! Efter detta stack vi och åt ute, avslutade med frappe innan vi åkte hem. Väl hemma tog jag mig en välförtjänt dusch innan jag började spela MassEffect som jag hade lovat S att göra, haha. Jag var väl inte världens proffs, var ganska kass faktiskt... xD Men kul var det och en trevlig avslutning på en bra helg!
 
Sammanfattningsvis så har det varit en helg fylld av prat, mys, sevärdheter, god mat, fika, magic, tvspel och den sötaste pojkvännnen. Det har varit jättehärligt och så skönt att vi äntligen börjar synka ihop med varandra!! :D
 
Nu är det dags att börja jobba! Fyra dagar till semester, oh yeah!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0