Första veckan i Västerås!

 
Jaha ja, nu har jag varit i Västerås en dryg vecka och jobbat på. Lägenheten är så gott som i ordning, bara jag som ska vänja mig. Det går bra här nere på veckorna då jag har fullt upp från klockan 6.30 på morgonen ända till sängdags vid 22.30 (om jag kan hålla mig vaken!). Jag försöker hinna med att jobba, plugga, träna, njuta, bada badkar och äta. Även shopping, fik, bibliotek, handel m.m. skall hinnas med. Fullt ös, vilket gör att jag inte hinner tänka så mycket (som nog är bra)! Plugget blir lite lidande, men jag ska göra mitt yttersta för att fixa deadline på samtliga uppgifter.
 
På jobbet så är alla väldigt snälla och hjälpsamma. Jag slussas in allt eftersom och får mer och mer arbetsuppgifter och ansvar. Så det känns mycket bra och kul att gå till jobbet, för det händer alltid något. Informationspassen i disken är roligast då jag får möta låntagare och lära mig allsköns grejer som att fjärrlåna, reservera, söka och skicka artiklar. Min arbetsdag är mellan 8-17 med utrymme för lite flex, som t.ex. idag då jag inte har något pass på eftermiddagen tänkte jag smita hem lite tidigare för jag har en del på min privata agenda.
 
Lägenheten är jättefin och rymlig, jag gillar den skarpt. Den ligger i ett charmigt område och övriga hyresgäster är trevliga. Det finns även en sjukt pratglad katt i min trappuppgång som konverserar varje gång vi ses! Jag tänkte lägga upp filmer på instagram då jag har städat lägenheten så får folk se hur det ser ut på ett ungefär! (Y)
Jo, min instagram är: Diell00n (klicka på namnet så kommer ni till länken). Har nyligen blivit aktiv så än finns det inte så mycket där!
 
Staden Västerås är också en väldigt trevlig och charmig stad. Fina och söta shoppingkvarter och mycket parker och grönområden. Det finns bra med gymmöjligheter och löparspår ute i skogen. Biblioteken är fina och det finns ett jättebra Maxi ute på Erikslund med väldigt bra glutenfritt utbud! De gamla kvarteren och domkyrkan är mycket fina och jag blir glad när jag är ute och cyklar och far! Jag har även en ridskola cirka 10 min bort så om det finns utrymme i budgeten så kanske jag kan börja rida igen!! *håller tummarna*
 
Annars så gick allt väldigt smidigt vid flytten ned, att få in alla grejer och stöka iordning tog inte så lång tid. Däremot att sätta ihop mitt IKEA-skrivbord tog lång tid som tusan, huvva. Men fint är det! Det var trevligt att mr. S kunde stanna en extra dag så jag hade någon hemma då jag kom hem från första jobbdagen. Men nu har det snart gått två veckor sen dess och jag saknar honom (och alla hemma) enormt!
 
På min agenda ligger nu en liten punkt om att rensa garderoben då jag märkte när jag packade upp att det var massa utslitna kläder och kläder som jag är less på/inte använder som kanske ska ta steget ifrån mig. Det vill säga, vid tillfälle och ork, ska he rensas!
 
I helgen blir det ju SMASK och jag flyger express upp till Luleå på lördag och hem på söndag. Men det blir iaf dryga 24 timmar som jag hinner insupa den norrländska luften och träffa mina nära och kära.
 
Nu är min rast slut, dags att gå tillbaka och jobba! Känn er priviligerade, viktigare att skriva än att ta rast.
Tjolahopp! Ha det gött! :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0