Tre år senare

... är jag fortfarande i Växjö och bestämde mig för att återuppliva denna blogg. Mycket har hänt och samtidigt inte så mycket. Jag tänkte inte sammanfatta allt som hänt sedan 2015 fram till nu 2018. Men jag tänkte försöka blogga igen kanske en gång i veckan till att börja med. Jag och S ska snart flytta till vår första bostadsrätt här i Växjö (i december), vi har adopterat två katter från ett katthem och vi båda har jobb i Växjö. Jag jobbar som adjunkt (lärare) på Linnéuniversitetet i Växjö på Biblioteks- och informationsvetenskapsämnet, och blir anställd ett halvår i taget så det är inte så säkert. Men S har fast jobb med stabil inkomst vilket gör hela situationen lite lugnare. Jag håller fortfarande på med spel och träning, men har blivit (mer) galen i smink och mode. Om ni vill se outfits och sminkbilder så hoppa över till min instagram, men nedan ser ni några exempel på hur det kan se ut:
 
 
 
 
Jag ska försöka göra som innan och blogga lite om allt mellan himmel och jord, men särskilt saknar jag bloggen när jag är ute och reser då den kan fungera som en dagbok, vilken är planen. Vi får se hur det går. Första resan på schemat är Bokmässan med studenterna på programmet på torsdagen och sen ska jag tuffa runt själv på fredagen. Det är första gången för mig så det kan vara intressant att beskriva upplevelsen där. Om det är någon som fortfarande läser min blogg så kan ni väl skriva vad ni vill att jag ska skriva. Jag ska verkligen försöka få liv i den här igen för jag tyckte det var roligt att blogga.
 
Innan flytten så är det mycket som ska hinnas med, nästa vecka ska vi på vår andra visning för vår lägenhet, men denna gång ska den vara klar (?) medan förra gången åkte vi upp i en bygghiss med reflexvästar och hjälmar och tittade på en lägenhet utan innerväggar. Jag kommer inte lova något som jag inte kan hålla, men jag ska försöka ta bilder och åtminstone lägga upp de på Instagram. Anyway, har ni frågor eller funderingar eller undrar något annat så får ni gärna kommentera, så vet jag att ni finns där och läser!
 
Ett av mina största nördighetsområden är för tillfället SSO (bland annat) och jag har tillsammans med Marika startat en blogg på detta ämne. Är ni intresserade kan ni kika här: Kelia & Siri
 
Hoppas ni alla har en fin vecka (och att jag verkligen kommer igång med bloggskrivandet igen eftersom jag minns att jag tyckte det var roligt)!
 
Mjau and out!
 
Våra katter Malte och Liv!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

nordsvensken

drömmer om ett liv norr om polcirkeln

RSS 2.0